Sunday, April 13, 2014

Sakatlığın Kıyısındaki Tehlikeli Yolculuk

İstanbul Yarımaratonuna iki hafta kala antrenmanlar devam ederken, aslında aklımda daha ziyade NY maratonu ve onun hazırlık süreci vardı. Bu aralar okuduğum kitap (The Name of the Wind) biraz bunaltınca ben de o motivasyonla Marathoning for Mortals kitabını aradan çıkarayım dedim. Kitabın bir yerinde "Size söylediklerini beğenmeseniz bile vücudunuzu mutlaka dinleyin" diyordu. Ben de bu tavsiyeyi dikkate alarak, son birkaç haftadır hafiften çeken fakat çok da umursamadığım sağ hamstring'imi Dr. Savaş Kudaş'a bir göstereyim dedim. İlerde dönüp baktığımda sanıyorum bunu koşu hayatım ile ilgili verdiğim en doğru kararlardan biri olarak hatırlayacağım. Savaş o kas grubunun zorlanıp çok sertleştiğini ve her an sakatlanma riskim olduğunu, acilen tedaviye başlamamız gerektiğini söyleyerek birkaç ilaç yazdı. Sorunun temeliyse bacaklarımı güçlendirmek için ağırlık çalışmayıp sadece koşu antrenmanları yapmammış. Beni İstanbul yarışına yetiştireceğini fakat o arada uzun koşu yapmayıp bacakları dinlendirmem gerektiğini söyledi. Tam dinlenme haftasının arifesinde olduğumdan sadece bir uzun koşu kaçırdım. Umarım yeni idman programına koyacağım ağırlık çalışmaları bu tür sakatlık risklerini en aza indirecektir. Bir kitabın tek bir cümlesi bile insana ne kadar faydalı olabiliyor.

1 comment:

  1. Geçmiş olsun. Hem bedenini dinlemek hem de seni anlayan doktor bulmak en önemlisi. Kısa sürede iyileşmen dileğiyle.

    ReplyDelete