Friday, September 6, 2013

Başlangıç

Merhaba. Bugünden itibaren koşmaya yeni başlayacak birisi olarak yaşayacaklarımı buradan paylaşacağım. Ankara'da yaşayan, sabahtan akşama kadar bilgisayar başında oturan, 39 yaşında, yaklaşık 90 kilo ve dinlenik nabzı 85 olan birisi olarak aniden koşmaya karar verdim. Maddeler halinde son 2-3 haftada yaptıklarımı sıralayayım:
  • Diyetisyen olan eşimin yardımıyla kilo vermeye başladım. Şu anda 86 kiloyum. Fazla kilo eklemlerime yük bindirip sakatlık riskini arttıracağı için bu gerekliydi. Hedef şimdilik 80 kg.
  • Konuyla ilgili bolca okumaya başladım. Boş zamanlarımı Runner's World dergilerini ve Born to Run adlı eğlenceli kitabı okuyarak geçiriyorum. Aynı zamanda bilgi amaçlı Complete Guide to Running ve Running for Beginners kitaplarını da okudum.
  • iPhone ile kullanmak üzere programları inceledim ve Runmeter'da karar kıldım.
  • Haftada 3 kere, tempolu  ve yarım saat/3 km süren yürüyüşlere başladım.
  • Ayakkabı bu işte çok önemliymiş ve en çok mesaiyi ayakkabı araştırmaya ayırdım. Sonunda içe basan birisi olarak bana en uygun ayakkabılardan Asics Gel-Kayano 19 aldım. Ayakkabıyı başka bir dükkanda denedikten sonra, çok daha hesaplı olduğu için geçen seneki (biraz çirkince olan) rengini İntersport'un web sitesinden sipariş ettim. Tatsız bir alışveriş deneyimi oldu ama bugün ayakkabıma kavuştum.
  • Henüz koşuya uygun kıyafetlerim yok, onları da zaman içinde tamamlayacağım.
Amaç Runmeter'ın 5K programı ile 10 hafta sonra 30 dk/5 km koşabilen birisi haline gelebilmek. Bu aşamada beni tek korkutan şey boyun fıtığımın olması. Spor hekimi bir arkadaş, sorun olmayacağını söyledi ve haklı olmasını diliyorum. Artık ayakkabım da hazır olduğuna göre, bu akşam birinci haftanın ilk günü yani birer dk'lık koşu ve yürüme programına başlıyorum.

1 comment:

  1. Muzaffer. Çok güzel bir blog hazırlamışsın ve çok doğru bir karar vermişsin. Gerçekten de hayatımıza sporu bir yaşam biçimi olarak koymamız gerekiyor. Bu bir bilinç,kültür ve disiplin işi. Ama daha o seviyeye gelemeyenlerden biri olarak seni sadece destekleyebiliyorum. Kolaylıklar ve güzel günler diliyorum.

    ReplyDelete